IMPACT
mei 2021
Bedrijfsmatig verpakkingsafval sorteren, dat doen we allemaal samen
Het stimuleren van de selectieve inzameling van bedrijfsmatige plastic verpakkingen is een van de prioriteiten van Valipac. Om bedrijven ervan te overtuigen plastic folie te sorteren, hebben we in september van vorig jaar een grote communicatiecampagne gelanceerd, gericht naar bedrijven die deze stroom nog niet sorteerden. Om de campagne een unieke twist te geven, deden we beroep op Nic Balthazar die voor de gelegenheid de rol van sorteercoach op zich nam.
Verzending van gratis startpakketten
4.800 bedrijven ontvingen een gratis “starterskit” bestaande uit 3 inzamelzakken, een informatiefolder en een poster. Daarnaast ontvingen 12.300 andere bedrijven een e-mail waarin hen werd voorgesteld de website iksorteerinmijnbedrijf.be te bezoeken om deze starterskit gratis te bestellen.
In totaal hebben we met deze campagne niet minder dan 15.750 zakken verdeeld over 5.250 bedrijven.
En de campagne had succes, want op basis van de eerste premie-aanvragen die bij Valipac werden ingediend, blijkt dat reeds 6% van de benaderde bedrijven nieuwe zakken heeft besteld bij hun afvalinzamelaar!
Radiocampagne
Sinds gisteren kan je de Valipac-spot ook horen op de radio. Om een groot publiek bewust te maken van het belang van het sorteren van bedrijfsmatig verpakkingsafval kozen we ervoor een positieve en motiverende boodschap over te brengen.
De campagne wordt uitgezonden op StuBru en MNM van maandag tot vrijdag tussen 17 en 31 mei.
Heb je onze spots gemist? Beluister ze hier!