De Greener Packaging Awards zijn uitgereikt
27/10/2019Op woensdag 23 oktober zijn tijdens Empack/Packaging Innovations in Mechelen de Greener Packaging Awards uitgereikt. De Greener Packaging Awards zijn een gezamenlijk initiatief van Fost Plus en Valipac om duurzame innovaties op het vlak van huishoudeliijke en bedrijfsmatige verpakkingen in de kijker te zetten.
Voor deze 5e editie hebben meer dan 40 bedrijven een dossier ingediend om deze prestigieuze prijs te winnen. Na beraadslaging door de jury werden de twee trofeeën van de Greener Packaging Awards uitgereikt aan L’Oréal voor de B2C-categorie en aan Werner & Mertz Professional voor de B2B-categorie.
Source Essentielle van L’Oréal, winnaar in de B2C-categorie
Source Essentielle is de eerste navulbare shampoo voor kappers. Deze innovatieve, ecologische en economische oplossing biedt de consumenten de mogelijkheid om hun lege shampoofles na te vullen in een kapsalon. Dezelfde fles kan tot 3 keer worden hergebruikt, waardoor bij elk gebruik 14 g plastic wordt bespaard.
Met Source Essentielle versnelt L’Oréal de transitie naar de circulaire economie van zijn verpakkingen, verklaart Fost Plus.
Bekijk de videoWell Feel Bottle van Werner&Mertz Professional, grote winnaar in de B2B-categorie
Werner&Mertz, beter bekend bij het grote publiek voor zijn Frosch wasmiddelenmerk, wint hier de B2B-categorieprijs voor zijn Well Feel-fles. De flessen zijn ontworpen voor de professionele markt onder de merken Tana Professional en Green Care Professional. De Well Feel–flessen zijn gemaakt van 100% post-consument plastic afval, waardoor overproductie en extra gebruik van fossiele brandstoffen wordt voorkomen. Het rechthoekige ontwerp van de fles bespaart ook ruimte tijdens het verpakken en transport, waardoor de CO2-uitstoot wordt verminderd. Volgens Valipac sluit deze aanpak perfect aan bij de circulaire economie.
Bekijk de video
De jury van de Greener Packaging Awards prijst ook de innovaties van De Witte Lietaer (De Witte Lietaer bags it) en Daklapack (Recyclable standing bag with barrier) genomineerd in de B2C-categorie en Schoeller Allibert (Combo Excelsior) en Topa Packaging (Fiber Film & Fiber Wrapper) genomineerd in de B2B categorie.